השאלה שנשאלת היא, כמה חובבת עיצוב אני שאסע לחופשה נעימה באמסטרדם ואחרי כמה ימים אגיע לטיסה חזרה עם מנורה חדשה עטופה בקופסת קרטון בתוך שקית גדולה, תיק היד שלי ושקית נוספת עם אגרטל. ככה עליתי למטוס עם הפעקלאך החדשים שלי. חשוב לציין, אלה הם פעקלאכים מעוצבים. 

אז קודם כל, אני לא חובבת עיצוב. אני חיה עיצוב. אני עיצוב. אני.. ה-מעצבת. לא במובן לואי ה 14, חלילה, יותר במובן ההתייחסות הדמיונית שיש לי בראש על מה שאומרים הלקוחות שלי. כמו למשל: "בואו נעשה בדיוק מה שה-מעצבת אומרת".

ודבר שני, יש לי קראש רציני על עיצוב מוצר, במיוחד עיצוב תאורה. גם על כסאות יש לי, אבל כסא לא הבאתי.

הנה לכם שלוש המלצות אישיות שלי לביקור מעוצב באמסטרדם.

  1. חנות עיצוב. הפרוזן פאונטיין The Frozen Fountain כל ביקור שלי באמסטרדם כולל ביקור בחנות המקסימה הזאת. יש שם רהיטים ואביזרים משלל מעצבים עכשוויים שווים. את המנורה ההורסת של החברה הדנית MENU רכשתי שם. עיין ערך פעקלאך.
  2. מוזיאון. לא חסרים מוזיאונים באמסטרדם והידועים ידועים. אני אוהבת לבקר בגלריה לצילום Foam. הבניין שוכן ליד אחת התעלות ולרוב יש שם תערוכות מעניינות. מה שכיף ב Foam הוא שנכנסים לשעה קלה, סופגים תרבות ויוצאים רעננים לתחנה הבאה.
  3. אוכל. ליתר דיוק קינוח. כל כך הרבה עוגות אכלתי באמסטרדם ולא משנה איפה אוכלים זה טעים אבל עוגת התפוחים הכי טעימה היא ללא ספק בבית הקפה Winkel. אין מה לכתוב על זה, פשוט להגיע להריח ולאכול.

לסיום, סיפור קטן. אני עוקבת כבר כמה שנים אחרי זוג מעצבי מוצר הולנדים נהדרים. Scholten & Baijings – זוג גם בחיים האישיים, הם מיוחדים ומעניינים ומייצרים אלמנטים בשילובי צבעים חדשים ורעננים. אני ממליצה לחפש אותם באינטרנט ולהתרשם. לאחרונה קניתי ספר שיצא על פועלם. הספר עצמו מעוצב בהתאמה גרפית למוצרים שלהם, פשוט תענוג.

העבודות שלהם נמכרות בחנויות עיצוב ברחבי העולם, ובמיוחד בחנויות HAY אבל גם בחנות שהזכרתי לעיל.

למזלי ובשבילי, בשנה האחרונה הם פתחו חנות קטנטנה באמסטרדם. החנות צמודה לסטודיו שלהם והיא ממוקמת באזור קצת מרוחק מהמרכז אז הליכה לשם היא לרציני לכת ולמעריצים קטנים מתל אביב.

בעודי עומדת בחנות ומרימה כל צלחת וכל ספל ומוציאה קולות התפעלות, נפתחה הדלת הפנימית של החנות ונעמדה שם קרול ביינגס (האשה מהצמד). מרוב התרגשות פשוט עמדתי ובהיתי בה. מילה אחת לא יצאה לי מהפה. קרול אמרה כמה מילים למוכרת ותוך שניות סגרה את הדלת. אני התעשתי, חייכתי לעצמי, וקניתי את האגרטל הכי מהמם שיש.