יש לי תחושה שהפעם הוא כאן להשאר, ואין מאושרת ממני. הטרנד שנכנס לבתים, שנמצא בסלון, בחדרי השינה ואפילו בחדרי הרחצה, הוא כאן והוא בשיאו, ולא נראה שהוא הולך להתמוסס.

אם עוד לא ניחשתם אז אני מדברת על מתכת. בעיקר ברזל, המון ברזל, אבל גם אלומיניום, נחושת, פליז, פח ואחרים. כולם מככבים בעיצוב הפנים, ובגדול! שימו לב כמה אלמנטים דקורטיביים עשויים מתכת נכנסו לחיינו בשנים האחרונות, וככל שמעצבים נחשפים אל החומרים יותר, כך גדלים היצירתיות והדמיון העיצובי.

לברזל שימושים רבים בתרבות האנושית עוד מתקופות פרהיסטוריות, ובמשך אלפי ומאות שנים, גילו והשתמשו במתכות נוספות כמו ברונזה, כסף, פליז, ואלומיניום, אחת המתכות הנפוצות היום.

                            

עכשיו, הוא נכנס פנימה, לפנים הבתים שלנו.

חומרים טבעיים תמיד מוסיפים ערך משמעותי לכל חלל. השימוש בברזל, בטון, או עץ למשל, תורמים לתחושה של חמימות ואותנטיות.

Auhaus Architecture אוסטרליה, צילום Derek Swalwell

בטון, עץ, ונגיעה של פליז – לפעמים פריט אחד קטן עושה את כל ההבדל.

Auhaus Architecture , צילום Trevor Mein & Auhaus Architecture
Michael Bechara Design , אוסטרליה – פרזול ומכסה קולט אדים מפליז

נדמה לי, שעוד לפני שעסקתי בעיצוב, היה לי חיבור רגשי לחומר. תמיד התרשמתי מעיצוב מוצר, מיצירה ועשייה של אוביקט.

בהקשר הזה ובהזדמנות זאת, אני רוצה להמליץ לכם לשמוע הרצאה או להירשם לקורס של מעצבת הפנים שרון אלה  – מי שמעוניין להרחיב את הבנתו בחומר, שווה לשמוע אותה. נושא החומרים קרוב לליבה, היא ממש מומחית בעניין ובכלל בחורה מהממת.

ובחזרה אלי. כשבאתי לתכנן ולעצב את הכניסה של ביה"ס לעיצוב 6b בתל אביב, השתמשתי באלומיניום. בתהליך הפיכת הקונספט שהגיתי למציאות, עשרות פסי אלומיניום שורטטו ונחתכו, כל אחד בחיתוך משלו, ויחד יצרו אלמנט ייחודי לקיר הכניסה של הבניין. התאהבתי סופית.

כניסת בית הספר לעיצוב 6b בתל אביב, עיצוב פנים: דלית לילינטל

מאז, כל מה שקשור לברזל ונספחיו, אני בעניין.

בארכיטקטורה יש שימוש רב בברזל. ברזל בבניה, באלמנטים שימושים, או דקורטיביים. ישנם אינספור דוגמאות למעטפת בניין שיוצרים ממתכת. באמת דברים מהממים והשמיים, כהרגלם, הם הגבול. אבל גם לתכנן אלמנט לפנים החללים שלנו יכול להיות מגניב ויפה ושימושי גם יחד. אז מה בא לכם – ספריה מברזל, ארון ממתכת, מדף מאלומיניום, מנורה מפליז ? כל התשובות נכונות 🙂

אחסון פתוח עשוי ברזל, עיצוב פנים: דלית לילינטל

מבחינת תקציב, שילוב אלמנט מברזל כריהוט, אינו דבר זול. אבל אם תתאהבו בו מספיק, ותרצו פריט ייחודי, איזה Piece מעניין, אין ספק שיש על מה לדבר.

לסיום, כמו שאומר הפתגם: הכו בברזל בעודו חם 🙂