בכל העולם מדברים על זה, על חשיבות החיים העירוניים מודרניים שלנו. אז למה לא כאן?

דירת 70 מ"ר

בפריז, מדריד, ועד מלבורן אוסטרליה, מתעסקים בזה וחושבים איך לשפר את אורח החיים שלנו. איך לחיות בעיר, בדירות קטנות, ולשפר את חיינו. לנצל את הקיים כדי להנות יותר ממה שיש. כל דירה קטנה של שישים, שבעים,שמונים מ"ר יכולה לעבור תכנון ושיפוץ שתתאים לנו, כיחידים או משפחות. יש אינסוף אופציות לחשיבה מחדש על החלל שלנו. איך אפשר לשלב פונקציות שיהיו מעוצבות ופרקטיות לחיי היום יום. איך נתן לשלב מגורים עם עבודה בחלל הבית. בפרויקט שתכננתי בתל-אביב יישמתי את העקרון הזה של מגורים ועבודה, ביזנס אנד פלז'ר, כאשר חדר העבודה הופך לחלל אירוח מפנק בלחיצת כפתור. במקום לתכנן חדר אירוח רק לזמנים שמגיעים אורחים, יצרתי חלל עבודה גדול הכולל גם מיטה זוגית לעת הצורך. המיטה מתקפלת לתוך נישה בקיר ובמצב סגור היא נטמעת בו בקו אפס. דלתות עץ וזכוכית שקופה שומרות על תחושת המרחב וכשנדרשת פרטיות מוחלטת וילון גלילה אטום מופעל ע"י מתג ליד המיטה וכך, ברגע אחד החלל הופך מחדר עבודה לחדר אירוח מפנק.

לינק לפרויקט המלא:
https://www.dalitlilienthal.com/projects/diagonal-red-single-family-apt-no-11/

דירת 65 מ"ר עבור משפחה בת 4 נפשות

אני כל כך אוהבת לעצב דירות קטנות. לנצל את שטח הדירה בצורה חכמה כדי לאפשר לכם חיים נוחים יותר, עיצוב בית שיתאים לשנים קדימה, עיצוב בית שמשנה חיים, פשוט כך.
אז למה לא כאן אצלנו? למה יש בנו צורך בדירה גדולה יותר, יותר חדרים, יותר מ"ר? אם אתם אוהבים את השכונה שלכם אז למה לחפש מקום אחר? ובעיקר, למה אנחנו מבזבזים כל כך הרבה שטחים פתוחים עבור בניינים חדשים, עוד ועוד ועוד דירות קבלן

אני נגד: השחתת צמחיה, עצים, שטחים פתוחים לטובת בניינים חדשים / בזבוז חומרי גלם / התעלמות מנזק סביבתי / הריסת הקיים לטובת אשליה של טוב יותר.
אני בעד: לחיות עם פחות כדי לקבל הרבה יותר / ניצול חלל שיתאים לצרכים שלי / תכנון חכם שיספק פתרונות אחסון ומחיה טובים יותר / שימוש בחלל קיים כאידיאולוגיה לחיים.

אז אם אתם מאוהבים בסביבת המגורים שלכם, לא רוצים לעקור את הילדים מהגנים ומבתי הספר האהובים עליהם ומתחברים ורגילים (בקטע טוב) לאנשים ולשכונה שלכם, זה בהחלט אפשרי ובעיקר כדאי להישאר איפה שטוב לכם!
להפוך דירה קטנה, שכבר לא מותאמת לצרכים המשתנים של המשפחה, לדירה מותאמת, מרווחת יותר, נוחה יותר לכל בני המשפחה ובעיקר נעימה יותר לחיות בה.

לינק לפרויקטים נוספים: https://www.dalitlilienthal.com/projects/