שאלה: כמה פונקציות אפשר להכניס בחדר אחד קטן ? תשובה: ובכן… די הרבה, מסתבר 🙂

הפרויקט החדש שלי מתמקד בחדר שכל גודלו 3.1*2.2 מטר, כלומר בקושי 7 מ"ר. זהו 'החדר הנוסף' בדירתו היפה של ינון מילס, כתב ומגיש בערוץ 10. את הדירה עצמה עיצב האדריכל המוכשר רענן שטרן אבל את החדר הקטן הזה השאירו לסוף.

כמו שקורה פעמים רבות, אחרי שלב השיפוץ ואחרי שהדיירים נכנסו לביתם החדש או לדירתם החדשה, וחיים ומתנהלים שם זמן מה, רק אז מתבהר להם מהי הפונקציה הרצויה לחלל מסוים. וכך היה גם במקרה הזה.

ינון פנה אלי כשכבר ידע בדיוק מה הוא רוצה מהחדר הנוסף הקטן שלו, והיה מוכן להצעה לתכנון מחדש. להלן הבקשות:

  • חדר אורחים עם מיטה נוחה ואחסון לאורח (מקום לבגדים, נעליים, תיק וכו').
  • חדר עבודה נורמלי, כלומר חלל שכולל שולחן גדול, אזור מואר ונעים.
  • חדר שאפשר לאחסן בו באופן קבוע חפצים של בעל הבית. כמו למשל – מזוודה, קלסרים, קופסאות, ניירת מצטברת, כסאות מתקפלים לערבי אירוח תדירים, שואב אבק, מתלה גדול לייבוש בגדים ועוד חפצים שונים ומגוונים.

השלב הראשון היה, כמובן, התכנון. מצאתי את הסידור הכי נכון ויעיל, כך שהחדר ימלא את כלל הפונקציות המבוקשות ולא יהיה צפוף מדי.

הפתרון היה גם במיקום האלמנטים וגם בבחירת החומר והצורה.

בעיצוב החדר לקחתי בחשבון את החומרים הקיימים בדירה (הרי התבקשתי לעצב חדר בתוך דירה שכבר היתה מעוצבת ומוקפדת). לקחתי בחשבון גם את רצון הלקוח בפתרונות פרקטיים, ואת בקשתו למראה גס (raw) וטבעי של החומר. זהו חדר אחד אבל צריך לזכור שהוא הדהוד לדירה כולה.

אז מה יש לנו כאן – תכננתי ארון ברזל פתוח, חלקו עם דלתות, במן גריד סימטרי – אסימטרי, במראה הגולמי של החומר. המדפים עשויים עץ אורן צבועים בשחור שקוף, כדי שטקסטורת העץ תורגש. הארון ממלא קיר שלם בחדר, מספק אחסון נאה ועדיין משאיר תחושה אוורירית.

ארון נוסף נמצא מעל המיטה. זהו אחסון סגור, עשוי MDF צבוע אפור בהיר. הוא נמצא מספיק גבוה מעל המיטה כדי לא לתת תחושה סגורה למי שישן תחתיו, ועם זאת מאפשר אינטימיות לאזור השינה. (שם נמצאים מזוודה, תיק, ופיצ'פקעס כללי).

המיטה עצמה בנויה מבמת עץ עם מגירה מאד גדולה (מקום נהדר להחביא את הכסאות המתקפלים, השואב והמתלה הגדול). המיטה 'עוטפת' את המזרן ונשאר מדף חמוד בקצה.

ויש את שולחן העבודה הגדול. פלטה מבטון ורגליים מברזל. פשוט. הוא ממוקם ליד החלון. אור טבעי ואויר נעים זורמים פנימה.

כל האלמנטים יחד יוצרים קומפוזיציות מעניינות, כיף לשלב אלמנטים מחומרים שונים בחלל אחד, ואין כמו שימוש בחומרי הגלם עצמם – עץ, ברזל, בטון – להצהרה קטנה בחדר הקטן והגדול הזה.

צילום: גדעון לוין